رتبه آخر مازندران در حوزه جمعیت نگران کننده است – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

رتبه آخر مازندران در حوزه جمعیت نگران کننده است - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سقف شیبدار، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه تجلیل از زوج های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج، با اشاره به مناسبت های پیش رو ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و حضرت مسلم (ع) و تبریک روز عرفه، عید قربان و غدیر، اظهار کرد: همه ما قبول داریم که مشکلات حوزه ازدواج، نرخ زاد و ولد و مسیله جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی، افزود: البته مشکلات معیشتی هم تاحدودی موثر است اما می بینیم که در استان های کم برخوردارتر از مازندران اوضاع مسیله ازدواج و جمعیت بهتر است.

آیت الله محمدی لایینی تاکید کرد: کارشناسان و مسیولان برای پیری جمعیت در آینده نه چندان دور کشور زنگ های هشدار و خطر را به صدا درآوردند پس باید این مسیله را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به علل کاهش جمعیت گفت: بحث سقط جنین، آمار بالای سزارین، مصرف بی رویه سموم کشاورزی، عدم نظارت بر واردات در اقلام دارویی و کشاورزی، افزایش فوتی ناشی از تصادفات و غیره از آسیب ها است که برای جلوگیری از آنها نیاز به انجام اقدامات سلبی است و در بخش ایجابی نیز درنظر گرفتن مشوق هایی لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار درنظر گرفتن امتیازاتی برای متاهلان و کسانی که چند فرزند دارند در حوزه اشتغال و موارد دیگر شد و گفت: رتبه مازندران در بحث جمعیت از آخر حدود سومی یا چهارمی و نگران کننده است.

این مسیول با بیان اینکه خانواده هایی که ازدواج را آسان می گیرند کار درستی انجام می دهند، عنوان کرد: اول باید گزینه خوب انتخاب کنند و بعد باید آسان گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رتبه آخر مازندران در حوزه جمعیت نگران کننده است – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رتبه آخر مازندران در حوزه جمعیت نگران کننده است – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.