ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سقف شیبدار، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگاران از ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سه ماهه اول سال جاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

مشایخی افزود: این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی توانسته است در خوشه‌هایی چون؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی تعداد ۳میلیون و ۶۲۲ هزار و ۷۸۵ نفر – ساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان به مهارت آموزی در استان ارائه نماید.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۹ هزار و ۵۱ نفر در خوشه صنعت، ۱۰ هزار و ۶۸۷ نفر در خوشه خدمات، ۱ هزار و ۱۹۴ نفر در خوشه فرهنگ و هنر و ۷۰۴ نفر نیز در خوشه کشاورزی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی اظهار داشت: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان؛ تعداد ۸ هزار و ۴۰۲ نفر ویژه بانوان و ۱۳ هزار و ۳۱۱ نفر نیز مربوط به آقایان بوده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی در زندان یک هزار و ۸۱۹ نفر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ۴۰۲ نفر، سکونت گاه‌های غیر رسمی ۱۵۷ نفر، روستاها ۶۸۷ نفر، مراکز ثابت و سیار شهری ۵ هزار و ۸۴ نفر، صنعت ۶۶۱ نفر، عشایر تعداد ۳۳ نفر، آسیب دیدگان اجتماعی ۴۷ نفر و سربازان وظیفه یک هزار و ۷۶۹ نفر بوده است.

مشایخی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۲ مورد صدور پروانه تأسیس، ۲۵ مورد تمدید پروانه آموزشگاه، ۳۲۲ مورد بازآموزی و نظارت هوشمند مربیان، ۱۶ مورد افزایش رشته‌های آموزشی، ۱۹۳ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، ۱۴ مورد رسیدگی به شکایات مردمی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فعال به تعداد ۵۴۳ مورد و تعداد مربیان فعال این بخش نیز تعداد ۹۸۱ نفر بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارائه ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر آموزش‌های مهارتی در سه ماهه اول سال – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.