استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سقف شیبدار، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی مراسم و برنامه‌های متنوعی را در سوگ شهدای دشت کربلا برگزار کردند.

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در نقاط مختلف از سوی هیئت‌های عزاداری برگزار شد و مردم به عزاداری پرداختند.

برگزاری آئین‌های سنتی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار سقف شیبدار اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل بیت (ع) دارند و هر ساله در ایام محرم و صفر شاهد اوج عشق و ارادت مردم به سید و سالار شهیدان و یارانش هستیم.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: امسال با وجود گرمی هوا و قرار گرفتن دهه اول محرم در گرم‌ترین روزهای سال، شاهد اقامه عزای حسینی در شهرها و روستاها با حضور انبوه مردم هستیم.

وی بیان کرد: در این شرایط مردم برنامه‌های متنوعی را در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار کرده‌اند و همچون همیشه عزادار سرور و سالار شهیدان هستند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر بیان کرد: سیاه‌پوش کردن خانه‌ها، هیئت‌ها، منازل، خیابان‌ها و… بخشی از برنامه‌های مردم در دهه اول محرم بوده است.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذری خبر داد و افزود: مراسم و برنامه‌های محرم علی رغم هوای گرم این روزهای استان بوشهر در فضای باز و بسته برگزار شده است.

تجمع بزرگ هیأت‌های مذهبی

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: تجمع بزرگ هیأت‌های مذهبی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در بوشهر برگزار می‌شود.

سید ناصر فاطمی در گفت و گو با خبرنگار سقف شیبدار با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: تجمع بزرگ عزاداران حسینی روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار و ولایتمدار بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر افزود: این مراسم ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در مصلی جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.