اقدامات شاخص اقتصادی دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدامات شاخص اقتصادی دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد

سقف شیبدار/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اقدامات شاخص اقتصادی دولت سیزدهم را در این استان تشریح کرد.

سید احسان عسکری در گفت و گو با خبرنگار سقف شیبدار گفت: اتیلن گچساران بعنوان بزرگ ترین صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد و مبلغ 1.3 میلیارد دلار در سال 1402 و بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری از این واحد صنعتی بزرگ با سرمایه گذاری 65 هزار میلیارد تومان برای یک هزار نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این واحد پتروشیمی با عنوان یک صنعت پیشران چرخ اقتصادی استان را به حرکت در خواهد آورد.

عسکری خاطرنشان کرد: کارخانه قند یاسوج بعنوان اولین صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد پس از حدود 6 سال تعطیلی مجدداً احیا و به چرخه تولید بازگشت. با احیاء این واحد صنعتی در دولت سیزدهم علاوه بر تامین شکر مورد نیاز کشور برای 150 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: طی دوسال اخیر کارخانه شهد ناب یاسوج نیز پس از 12 سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت که باعث جلوگیری از دور ریختن سیب صنعتی یا ضایعاتی استان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهره برداری از مجتمع ورزش های آبی یاسوج طی دو سال اخیر دولت سیزدهم صورت گرفت، ادامه داد: بهره برداری از این مجتمع تفریحی و ورزشی با اعتبار بالغ بر 120 میلیارد تومان علاوه بر ایجاد اشتغال برای 150 نفر موجب ایجاد شور و نشاط در بین جوانان شده است.

عسکری عنوان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم حتی یک گرم خوراک آبزیان در این استان تولید نمی شد و از سایر استان ها خوراک مورد نیاز برای صنعت آبزی استان وارد می شد و و 70 درصد گردش مالی این صنعت معادل حدود 4000 میلیارد تومان از این استان خارج می شد اما هم اکنون 6 واحد صنعتی تولید خوراک آبزیان با پیشرفت فیزیکی 20 تا 100 در حال اجراست که استان کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال آینده در این خصوص نه تنها خود کفا خواهد شد بلکه توان ارسال به سایر استان ها و حتی صادرات خوراک آبزیان را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تا پایان امسال 3 واحد صنعتی تولید خوراک آبزیان در این استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو زنجیره کامل ارزش مرغ شامل حلقه های مرغ مادر گوشتی، جوجه کشی، مزرعه پرورش مرغ با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار قطعه در هر دوره 45 روزه، کشتارگاه، سردخانه و خوراک طیور در حال ساخت است.

عسکری افزود: با بهره برداری از این زنجیره ها کسری مرغ مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد رفع می شود. این زنجیره با اعتبار 1700 میلیارد تومان اجرا می شود که برای 900 نفر ایجاد اشتغال مستقیم خواهد کرد.

وی اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 18 هزار تن ظرفیت سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی و پروتیینی وجود داشت که طی دو سال این دولت 36 هزار تن سردخانه در حال ساخت است و طی دو سال آینده مجموع ظرفیت سردخانه ای استان به 54 هزار تن خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم 33 هکتار گلخانه در این استان وجود داشت که طی دو سال اخیر این دولت در قالب 5 شهرک گلخانه ای زیرساخت 137 هکتار گلخانه در استان فراهم شده و هم اکنون در حال واگذاری به متقاضیان است.

عسکری با اشاره به اصلاح نژاد دام گوسفند مزارع پرواربندی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نژادهای افشار جایگزین نژادهای قبلی شده که پربازده و چند قلوزا هستند.

پایان خبر سقف شیبدار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقدامات شاخص اقتصادی دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقدامات شاخص اقتصادی دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد"، کلیک کنید.