بالا بردن هوش کودکان زیر سه سال

راه های افزایش هوش کودکان

افزایش هوش کودکان یکی از مهم ترین دغدغه های والدین می باشد و همان طور که اکنون شما به دنبال راه هایی برای افزایش آن هستید، آن ها نیز دایماً به دنبال نکاتی هستند که بتوانند با استفاده از آن ها کودکان خود را روز به روز باهوش تر و باهوش تر کنند. در این که یک بخش از هوش ذاتی است، هیچ شکی نیست! بیسیم اسباب بازی واقعی ، به کودکان امکان می دهد تا بازی هایشان را به آسانی و بدون محدودیت در فضاهای مختلف انجام دهند . در مقاله هوش چیست هم به طور کامل این موضوع را بررسی کردیم؛ اما قطعاً می توان این ویژگی را درون افراد تقویت کرد و در واقع بخشی از آن نیز اکتسابی می باشد.

بالا بردن هوش کودکان زیر سه سال

به همین دلیل ما قصد داریم در مقاله راه های افزایش هوش کودکان، به طور کامل درباره همین موارد صحبت کنیم و بهترین تمرینات، بازی ها، خوراکی ها و کتاب ها را برای تقویت هوش کودکان به شما معرفی کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید. موسیقی را وارد زندگی کودک کنید دکتر دیوید پرلموتر، روانپزشک و نویسنده کتاب پرورش کودکان باهوش در مهد کودک، می گوید: مهارت بازی با یک ابزار موسیقی در 4 سالگی می تواند IQ بچه ها را تا 6 امتیاز بالا ببرد. کاری به این که نحوه امتیاز بندی IQ در بزرگسالان و کودکان به چه نحوی است نداریم؛ نکته مهم این جمله دو کلید واژه است: موسیقی و 4 سالگی! اگر قرار باشد به طور معمول پیش بروید که طبیعتاً همان نتایجی را خواهید گرفت که تا کنون افراد کسب کرده اند.

این توجه به معنای وقت گذاری بیشتر برای کودک و به زبان ساده تر، سر و کله زدن با اوست! شاید در ابتدا تصور کنید که ممکن است کودک نتواند به خوبی در این سنین کار با ابزارآلات موسیقی را یاد بگیرد و توانایی بالایی در این کار نداشته باشد، اما شک نکنید که دانسته ها و تحقیقات یک روانپزشک قدرتمند که سال ها روی این موضوع تخصص کار کرده است، از سطح دانسته های شما بسیار بالاتر می باشد و بهتر است به جای قضاوت کردن، فقط این کار را امتحان کنید. شک نکنید که به نتایج بسیار خوبی دست پیدا خواهید کرد. به فرزند خود توجه کنید این که می گوییم به فرزند خود توجه کنید، تنها به این معنا نیست که توجه های سطحی و عادی تمام والدین را داشته باشید!

به صورت روزانه باید چند ساعت را برای انجام تمارین و بازی هایی که در این مقاله معرفی می کنیم اختصاص دهید و جدای از آن، به کودک خود نشان دهید که مراقب او هستید و برای شما بسیار مهم است. این که کودک بداند شما علاوه بر پدر یا مادر بودن برای او یک حامی مهم نیز به شمار می روید، به او قوت قلب بسیاری می دهد و کمک می کند نسبت به وسایل و اتفاقات اطرافش با جسارت بیشتری رفتار کند. طبیعتاً تا زمانی که هر فرد با چیزی درگیر نشود و در اصطلاح زیر و روی آن را در نیاورد، نمی تواند واکنش خوبی در برابر آن نشان دهد و به مرور زمان نسبت به همه چیز این طور بی اعتنا می شود.

در صورتی که این کار دقیقاً مساوی است با گوشه گیری و کندتر و کندتر شدن هوش آن فرد و کودک. به همین دلیل توصیه می کنیم که تا می توانید به کودک خود توجه کنید و جسارت را در وجود او تزریق کنید. بگذارید شجاعانه به سراغ کارها برود و با درگیر شدن با آن ها،کم کم ضریب هوشی بیشتری هم پیدا کند. شاید گاهی به نظر برسد که کودک نوپای همیشه پرجنب وجوش و رقصان شما حتی نمی تواند برای ثانیه ای یک جا متوقف شود، چه رسد به اینکه بماند تا اطلاعات بیشتری به دست بیاورد، اما کودکان نوپا مستعد و آمادهٔ یادگیری هستند. در این مطلب با شش راهکار که تاثیر شگفت انگیزی در افزایش تجربه و دانش فرزندتان خواهد داشت، آشنا شوید.

خیلی خیلی حرف بزنید بیشتر بچه ها در حد فاصل بین 18 ماهگی تا دو سالگی هر هفته یک کلمه ٔ جدید را یاد می گیرند و می توانند حدود 50 تا 100 کلمه را در دو سالگی بیان کنند و هرچه بیشتر با کودکتان صحبت کنید او کلمات بیشتری یاد می گیرد. کارشناسان توصیه می کنند اتفاقات هر روز زندگی خود را برای فرزندتان تعریف کنید. جلیقه ی پلیسی بچه گانه ، با طراحی جذاب و جنبه ی آموزشی، کودکان را به نقش آفرینی و درک بهتر از مفهوم امنیت عمومی و احترام قانون تشویق می کند . این به معنای آن است که در حین انجام هر کاری به کودکتان بگویید که دارید چه کاری انجام می دهید و همچنین این راه بسیار خوبی برای قرار دادن کودکتان در معرض کلمات متنوع جدید در تمام طول روز است.

الان زمان خواندن کتاب های بیشتر است. همچنین می توانید با به کار بردن صداهای مختلف برای شخصیت های مختلف یک کتاب، داستان خواندن را جذاب تر کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک نوپای شما در طول روز جریان ثابتی از زبان را می شنود، اما نه از تلویزیون بلکه از افراد حاضر. زبانی که در تلویزیون استفاده می شود خیلی تندتر از آن است که کودکان نوپا بتوانند رمزگشایی کنند و این زبان تعاملی نیست و یک طرفه است. کودکان نوپا در عین حال که به شنیدن صحبت های مردم نیاز دارند، برای کسب بیشترین بهره از این تجربه، به تعامل انسانی نیز نیاز دارند.

با حفظ جریان ثابتی از گفت وگو و با استفاده از واژگان متنوع، شما کودک خود را برای کسب مهارت های بهتر در خواندن، نوشتن و هجی کردن در آینده آماده می کنید. تقویت ذهن کودک خصوصا قبل از 6 سالگی موضوع بسیار مهمی است. چرا که قبل از 6 سالگی نیمکره سمت راست مغز کودک به شدت فعال است و توانایی یادگیری بسیار بالایی را دارد. به همین علت شما می توانید با کمک روش های رایج حافظه کودک خود را تقویت و او را برای یادگیری های بیشتر آماده کنید. در این بخش سعی بر این داریم که شما را با بهترین روش های تقویت حافظه کودکان آشنا کنیم.

پس به عنوان یک پدر و مادر مسیولیت پذیر و وظیفه شناس خواندن این مقاله را دنبال کنید. بخش مهمی از تقویت ذهن کودک، به تغذیه مربوط می شود. کیفیت تغذیه کودک شما باید به گونه ای باشد که تمام مواد مغذی و مواد معدنی مهم را دریافت کند. لباس پلیس بچه گانه، به کودکان امکان می دهد تا در بازی های خود نقش پلیسی را با اعتماد به نفس ایفا کنند و از تخیل خود استفاده کنند . از این رو می خواهیم شما را با 12 ماده غذایی مفید برای تقویت ذهنی کودکان آشنا کنیم. به مواردی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، توجه داشته باشید. زرده تخم مرغ یکی از مواد غذایی مفید برای تقویت هوش و ذهن کودک، زرده تخم مرغ است. زرده تخم مرغ دارای اسیدهای چرب مفید و همچنین امگا3 است .

این ترکیبات مانند یک انتقال دهنده برای پیام های عصبی عمل می کنند و به همین علت باعث تقویت هوش و حافظه کودکان می شوند. زرده تخم مرغ علاوه بر تقویت حافظه کودکان، به رشد بهتر آنها نیز کمک زیادی می کند. بادام درختی یکی دیگر از مواد غذایی و خوراکی مفید برای تقویت هوش و حافظه کودکان است. این بادام خوشمزه که جزو مفیدترین آجیل ها به حساب می آید، دارای مواد مغذی و ویتامین های بسیار زیادی است که همگی آنها به بالا بردن هوش و حافظه کودک کمک زیادی می کنند. خوب است تا بدانید بادام درختی حاوی پروتیین های گیاهی و چربی های مفید و ضروری برای مغز است. به همین علت اگر کودک شما این بادام خوشمزه را مصرف کند، قطعا هوش و حافظه اش به خوبی تقویت می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بالا بردن هوش کودکان زیر سه سال" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بالا بردن هوش کودکان زیر سه سال"، کلیک کنید.