به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور مانع هدررفت هزینه ها می شود

رییس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با سقف شیبدار:

به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور مانع هدررفت هزینه ها می شود

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور به عنوان یک ضروریت مانع موازی کاری، هدررفت هزینه ها و مسیولیت پذیری در افراد خواهد شد. 

فرهاد دانشجو، رییس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری سقف شیبدار، درباره اهمیت بروزرسانی نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: نقشه جامع علمی کشور به ارزیابی وضعیت موجود علم و فناوری در کشور خواهد پرداخت و و به شیوه همه جانبه راهبردها، کاربری، وظایف، اولویت ها و نقطه هدفی که باید به آن دست یابیم را مشخص می کند. 

وی افزود: آخرین سند مربوط به نقشه جامع علمی کشور در سال 90 تصویب شده است و حدود 12 سال از آن گذشته است و تغییرات علم و فناوری در دنیا با رشد خیلی زیادی رو به رو بوده است. 

دانشجو تصریح کرد: آینده علم و فناوری در کشور ها با تغییر ماهیت خیلی وسیعی همراه بوده است و بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور با توجه به شرایطی که امروزه علم و فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی و ساخت تولید گوشت مصنوعی بدون پرورش داراست نشان می دهد که در آینده با فناوری ها و موضوعات جدید علمی مواجهه خواهیم شد که متفاوت با موضوعات قبلی بوده است. 

رییس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: علوم انسانی در زمینه عقلانیت، استدلال، منطق پس از استدلال، اقتصاد، مدیریت و … با روش های مدرنی در دنیا رو به رو شده است که اگر نقشه جامع علمی کشور متناسب و متناظر با نیاز های جدید بروز نشود در آینده باعقب ماندگی همراه خواهیم شد. 

دانشجو گفت: بروز رسانی نقشه جامع علمی کشور به عنوان یک ضروریت مانع موازی کاری، هدررفت هزینه ها و مسیولیت پذیری در افراد خواهد شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحقق آن زحمات زیادی کشیده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور مانع هدررفت هزینه ها می شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور مانع هدررفت هزینه ها می شود"، کلیک کنید.