توسعه امنیت پایدار یکی از کارکردهای مهم رسانه ها و خبرگزاری ها است

توسعه امنیت پایدار یکی از کارکردهای مهم رسانه ها و خبرگزاری ها است

به گزارش خبرگزاری سقف شیبدار ، منصور الهی رییس هیات اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمان در مصاحبه ای با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه ها در عصر حاضر گفت : در شرایط کنونی مهمترین رسالت خبرنگاران کنار زدن غبار از دروغ‌ها و شیادی‌های دشمن و رساندن حقایق به جامعه و افکار عمومی است.

وی اقدامات رسانه های کشورهای معاند افزود : آنچه امروز  شبکه رسانه‌ای صهیونیزم به آن دل خوش کرده و در شرایط وجود مخاطبان منفعل و مصرف گرا است که سعی می کنند بتوانند از آن مسیر ، حرف خود را به آنها برساند.

دانشجو نوشت ، او تاکید کرد : در این شرایط دشمن تلاش می‌کند در گام نخست مصرف رسانه‌ای افراد منفعل را بالا ببرد و درصورتی‌ که موفق شود برای آنها یک وابستگی ایجاد می‌کند تنها در این صورت است که می‌تواند گام‌های بعدی را نیز بردارد.

الهی تصریح کرد : دشمن پس از ایجاد وابستگی تلاش می‌کند که اهداف و برنامه‌های خود را در ذهن مخاطب القا کند و با ایجاد ترس نسبت به اسلام و ایران (اسلام و ایران هراسی) برنامه‌های خود را به پیش می‌برد.

سردبیر نشریه ثارالله افزود : دشمن در تلاش است وجهه نظام جمهوری اسلامی را در جهان بر هم بزند تا این نظام به عنوان یک منجی، عدالت خواه و آزادی‌خواه در عالم برای جهانیان الگو نشود.

رییس هیات اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کرمان گفت : دشمن در تلاش است در سطح جهان با ایجاد ترس نسبت به نظام جمهوری اسلامی ، نفرت ایجاد کرده و سپس ایجاد خشم کند و مخاطب را به نقطه جوش برساند.

وی اظهار کرد : از دیدگاه اندیشمندان علم ارتباطات ، رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی محسوب می شود و در این شرایط هیچ چیزی مهم‌تر از شبکه سازی و یارگیری برای جبهه انقلاب اسلامی وجود ندارد.

سردبیر نشریه ثارالله تاکید کرد : رسانه در این شرایط باید به صورت فراگیر اقدام به تولید محتوایی کند که مخاطب عام داشته باشد و روی نقاط اشتراک جامعه کار شود.

وی گفت : همانگونه که رهبر معظم انقلاب درباره رسانه و تاثیر آن بر افکار انسان امروز می فرمایند که تاثیر رسانه از موشک و پهپاد هم مهم تر است ؛ به این مفهوم که در جهت تغییر رفتار سیاستمداران ، رسانه اثری مهم تر از سلاحهای نظامی و سخت افزاری دارد و در تغییر سیاستها بسیار نقش آفرین است.

 الهی تصریح کرد : هدف دشمن در خصوص دو قطبی سازی‌ جامعه در قالب رسانه و فضای مجازی گفت: پایان این ۲ قطبی سازی‌ها رسیدن به حرکت‌های خشن و تندی است که تاثیر آن را با به شهادت رسیدن ماموران نیروی انتظامی و بسیجیان در کف خیابان دیده می‌شود.

وی در ادامه افزود : یکی از کارکردهای مهم و اثربخش رسانه در جامعه ، ایجاد و توسعه امنیت پایدار است ؛ باید بتوانیم قبل از اینکه جامعه به سمت مسائل خاص برود حقایق را برای مردم روشن کنیم و مخاطبان را از انفعال خارج کرده و فعال  کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توسعه امنیت پایدار یکی از کارکردهای مهم رسانه ها و خبرگزاری ها است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توسعه امنیت پایدار یکی از کارکردهای مهم رسانه ها و خبرگزاری ها است"، کلیک کنید.