جزئیاتی از بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن

در جلسه هماهنگی مسئولان تشریح شد؛

جزئیاتی از بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ شهرقدس اعلام کرد: بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن در این دانشگاه برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری سقف شیبدار، جلسه هماهنگی بیست‌ودومین دوره مسابقات ملی بتن با حضور حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی و کارآفرینی اندیشه، عباس احمدیان رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی زاگرس و عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران، علیرضا عموعابدینی مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از صنعت‌گران و مسئولان دانشگاهی در واحد شهرقدس برگزار شد. 

افشاری در این جلسه بیان کرد: این رویداد که به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس و انجمن بتن ایران با همکاری صنایع وابسته از نیمه دوم شهریور تا اوایل سقف شیبدار 1403 برگزار می‌شود، گامی موثر در بازیابی حلقه مفقوده‌ اتصال میان دانشگاه و صنعت خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: طی نشست‌ها و جلسات مشترکی که تا پایان این رویداد با حضور اندیشه‌ورزان و صنعت‌گران برگزار خواهد شد، چالش‌های ورود فناوری به صنعت بتن و صنایع وابسته احصا و راهکار‌های برون‌رفت از بحران‌ِ کاربست پژوهش‌های نوین در صنایع ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات ملی بتن در این دوره برای نخستین بار طی دو مرحله اجرا خواهد شد. در مرحله اول، تیم‌های شرکت‌کننده ساخت سازه را در کارخانه به انجام می‌رسانند و در مرحله دوم شکست و مقاومت‌سنجی نمونه‌ها در واحد شهرقدس انجام می‌پذیرد.

افشاری با تأکید بر اهمیت این رویداد بیان کرد: تعامل صنایع مختلف با دانشگاه علاوه بر بسترسازی در راستای کشف استعداد‌های جوان، مجالی مناسب برای پاسخ‌گویی به مطالبات و نیاز‌های صنایع فراهم خواهد آورد.

 وی افزود: به موازات این رویداد، برنامه‌های متنوع علمی ازجمله پیش‌نشست‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های ارتقای پایه نظام مهندسی با مشارکت پیش‌کسوتان علم و صنعت برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر اعطا خواهد شد. 

عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران نیز با تشریح تاریخچه صنعت بتن و نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در پیش‌برد علم و فناوری در این صنعت و صنایع وابسته گفت: برگزاری چنین رویدادی در فضای صنعت و دانشگاه این امکان را برای شرکت‌های وابسته به صنایع بتن و واحد‌های فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌آورد که با ارائه R&D و جذب ایده‌های خلاقلانه پژوهشگران، درجهت تبدیل واحد صنعتی خود به شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ورزند.

به گزارش سقف شیبدار، ساخت انواع سازه‌های بتنی توانمند اقتصادی، سبک، پرمقاومت و خمشی ضمن معرفی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر در کنار طراحی و ساخت المان‌ها و دست‌سازه‌های بتنی ازجمله محور‌های این رویداد معرفی شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزئیاتی از بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزئیاتی از بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن"، کلیک کنید.