دیواندره شهر شکوه و تمدن/غار اسرار آمیز کرفتو مقصد مسافران نوروزی – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری سقف شیبدار، گروه استان ها: استان کردستان با داشتن شرایط متفاوت جغرافیایی و فرهنگی همواره مورد بازدید گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال قرار دارد وجود جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان موجب جذب گردشگران نوروزی به این استان شده و گاهاً گردشگرانی هستند که سال هاست کردستان را مقصد سفرهای خود می دانند و از جاذبه های گردشگری آن لذت می برند.

در میان جاذبه های بی شمار کردستان، شهرستان دیواندره با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد مورد استقبال فراوان مسافران نوروزی قرار دارد.

غار اسرار آمیز کرفتو جاذبه چشم نواز دیواندره

در حد فاصل 72 کیلومتری شهر سنندج و تقریباً با همین فاصله از شهر دیواندره غار کرفتو واقع شده است.

این اثر تاریخی و باستانی به دلیل ویژگی های خاص از جمله جاذبه های شگفت انگیز گردشگری و تاریخی استان کردستان به شمار می رود.

دیواندره شهر شکوه و تمدن/غار اسرار آمیز کرفتو مقصد مسافران نوروزی

غار کرفتو یکی از غارهای اسرارآمیز و شگفت انگیز ایران است و از بزرگ ترین غارهای باستانی کشور محسوب می شود، این غار در استان کردستان، در یک رشته کوه آهکی در شمال دره ای عمیق و زیبا جای گرفته است و در اطراف آن پناهگاه ها، دخمه ها و حفره های متعددی دیده می شود.

با توجه به پژوهش های به عمل آمده، در دوران میان زیستی کرفتو در زیر آب بوده و در اواخر این دوره ارتفاعات آن از آب خارج شده است و غار کرفتو از غارهای آهکی و طبیعی است که در ادوار مختلف تغییرات و دگرگونی های عمده و دخل و تصرفات بسیار در آن به وجود آمده است.

طبیعت بکر سارال چشم اندازی به زیبایی بهشت

بخش سارال شهرستان دیواندره نیز از دیگر نقاط دیدنی استان است که دارای چشم اندازهای طبیعی و گردشگری فراوانی به ویژه در فصل بهار است.

دیواندره شهر شکوه و تمدن/غار اسرار آمیز کرفتو مقصد مسافران نوروزی

سارال یکی از سه بخش موجود در شهرستان دیواندره است که مشتمل بر 43 روستا است و دارای مراتع سر سبزو اماکن تاریخی و دیدنی و چشم نواز بسیاری است و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد نه تنها در ایام تعطیلات عید نوروز بلکه در سایر فصول سال نیز میزبان خیل عظیمی از مردم استان و مسافران و گردشگرانی از سایر استان های کشور است.

از مراتع سارال همواره به عنوانی یکی از مراتع درجه اول ایران نام برده می شود و در فصل بهار دانشجویان زیادی از دانشگاه های مختلف استان کردستان و حتی خارج از استان برای گردش علمی به این منطقه می آیند.

منطقه سارال به دلیل داشتن زمستان های برفی و سرد که حتی تا پایان فروردین ماه نیز بر روی قله کوه های آن می توان برف زمستان را هنوز نظاره کرد، بهاری خرم و سرسبز و با طراوات دارد.

کوهستان چهل چشمه دریچه ای رو به بهشت

چهل چشمه یا چل چمه نام کوهی مرتفع در استان کردستان است که مجموعه ای بی نظیر از گیاهان دارویی را در خود جای داده است.

بافت این کوه ریزشی و فرسایشی است و هنوز تثبیت نشده و رودهای زیادی مانند قزل اوزن، سیروان، خورخوره و زرینه رود از آن سرچشمه می گیرند.

در مسیر صعود به این کوهستان چندین آبشار زیبا به همراه چشمه های بی شمار و رودخانه های کوچک وجود دارد که مناظر بسیار بدیعی را به وجود آورده اند.

دیواندره شهر شکوه و تمدن/غار اسرار آمیز کرفتو مقصد مسافران نوروزی

این کوهستان محل رشد گیاهان دارویی و غذایی و قارچ های خوراکی می باشد و هر ساله تعداد زیادی از گروه های کوهنوردی به این کوه صعود می نمایند.

چهل چشمه در واقع دریچه ای رو به بهشت زیبای خداوند است و این طبیعت بکر میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است.

گفتنی است؛ این روزها شهر زیبای دیواندره میزبان خیل عظیمی از مسافران و مهمانان نوروزی است و این سرزمین زیبا با آغوش باز آماده پذیرایی از مسافران و مهمانانی است که از راه دور به این سرزمین سفر می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دیواندره شهر شکوه و تمدن/غار اسرار آمیز کرفتو مقصد مسافران نوروزی – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دیواندره شهر شکوه و تمدن/غار اسرار آمیز کرفتو مقصد مسافران نوروزی – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.