سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سقف شیبدار، حمیدرضا کریمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته هزار و 333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی در دستگاه قضایی کرمانشاه تشکیل شد، اظهار کرد: با رسیدگی به این پرونده ها 729 نفر محکوم شدند.

وی افزود: مرتکبین این جرایم علاوه بر رفع تصرف و اعاده اراضی تصرفی، به حبس یا مجازات های جایگزین حبس محکوم شدند.

به گفته این مسیول در دستگاه قضایی استان، در این مدت 357 هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به وضع سابق اعاده شد و 859 فقره ساخت و ساز غیر مجاز در این اراضی نیز قلع و قمع شد.

وی در ادامه به آمار برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان در سال گذشته نیز اشاره ای کرد و گفت: در این سال جمعاً 1219 فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و 527 فقره پرونده در این راستا در دستگاه قضایی تشکیل شد.

کریمی اعلام کرد: به دنبال رسیدگی به این پرونده ها، 35 هکتار از اراضی تغییرکاربری داده شده به وضع سابق بازگشتند.

وی از تشکیل 99 پرونده مربوط به جرایم محیط زیستی در دستگاه قضایی استان هم در این مدت خبرداد.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته 2.5 هکتار از اراضی ساحلی و در حاشیه رودخانه های استان که مورد تصرف واقع شده بود رفع تصرف شد، یادآورشد: همچنین 396 حلقه چاه غیرمجاز نیز در این مدت مسدود شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.