سقف شیبدار رسانه‌ای موثر در پیوند دانشگاه و جامعه است

سقف شیبدار رسانه‌ای موثر در پیوند دانشگاه و جامعه است

سقف شیبدار/گلستان سرپرست دانشگاه گلستان سقف شیبدار را رسانه پیونددهنده جامعه و دانشگاه دانست و از مسئولان خواست تا با استفاده از ظرفیت این خبرگزاری و جهاد دانشگاهی این استان، گره‌های بیشتری را باز کنند.

علیرضا خواجه شاهکویی در گفت‌وگو با خبرنگار سقف شیبدار، ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: خبرنگاران جوان، پرشور و مطالبه‌گر سقف شیبدار از همان ابتدا به کمک قشر دانشگاهی آمدند و با بهره‌گیری از دست بلند خود در حوزه‌های تخصصی و دانشی، اطلاعات را به بدنه جامعه منتقل کردند و نقشی ارزنده در توسعه استان ایفا کردند و ما امروزه شاهد جایگاه سقف شیبدار به‌عنوان یکی از خبرگزاری‌های مرجع در استان و کشور هستیم.

وی با یادآوری مسیر پرفراز و نشیب جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب تا کنون، گفت: ابتدا تصور می‌شد جهاد دانشگاهی یک نهاد صرفاً فرهنگی است؛ اما در ادامه مسیر، ظرفیت این نهاد افزایش یافت و بخش علمی، پژوهشی و کنشگری آن ظهور پیدا کرد و امروزه دستاوردهای کلان پژوهشی کشور که گرهی از مشکلات ملی و کشوری را باز می‌کنند، برخاسته از جهاد دانشگاهی است.

سرپرست دانشگاه گلستان با اعتقاد به اینکه مهمترین اخبار برای توسعه کشور، اخبار علمی است، اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران به‌صورت خاص و تخصصی اطلاعات دانشگاه‌ها و بدنه نخبگانی کشور را پوشش می‌دهد و نقش مهمی در پیوند دانشگاه و جامعه ایفا می‌کند.

این استاد دانشگاه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را محدود به حوزه‌ای خاص ندانست و بیان کرد: پژوهش‌های این نهاد به قدری توسعه یافته که گام‌های بزرگی برای حل مشکلات کشور برداشته است و جهانیان شاهد ابداعات آن‌ها در حوزه‌های مختلف درمانی مانند سرطان سینه، نازایی و فرآوری گیاهان دارویی بوده است.

خواجه شاهکویی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را درخور توجه دانست و گفت: ارتباطات خوب و موثری بین این نهاد با دانشگاه‌های استان و دانشجویان در جریان است و ما شاهد نشست‌های تخصصی و پروژه‌های مشترک فرهنگی هستیم که ان‌شاءالله راهگشای مسائل دانشگاهیان خواهد بود.

او افزود: از استاندار و وزیر علوم خواهشمندم در سطح استانی و ملی به جهاد دانشگاهی بیشتر بپردازند تا گره‌های بیشتری به‌دست این نهاد تخصصی باز شود.

پایان خبر سقف شیبدار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سقف شیبدار رسانه‌ای موثر در پیوند دانشگاه و جامعه است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سقف شیبدار رسانه‌ای موثر در پیوند دانشگاه و جامعه است"، کلیک کنید.