شورا زبان گفت وگو و انتقال پیام های مردم است – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

شورا زبان گفت وگو و انتقال پیام های مردم است - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

مجید ناصحی مقدم در گفت وگو با خبرنگار سقف شیبدار به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با 20 سال تاخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل الوصول ترین راه ارتباطی با لایه های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت وگو و انتقال پیام های مردم در گروه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضاییه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضایی، ضعف های قوه مجریه یا مسایل حقوقی را مطرح می کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسایل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رییس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه 9 فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون ها بررسی می شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شورا زبان گفت وگو و انتقال پیام های مردم است – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شورا زبان گفت وگو و انتقال پیام های مردم است – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.