عبور میزان برداشت خرما از مرز ۵۰ تن – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

عبور میزان برداشت خرما از مرز ۵۰ تن - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

اردشیر شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار سقف شیبدار، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ کیلو انواع خرما از نخلستان‌های استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی ادامه داد: از ۷۰ هزار هکتار نخلستان در این استان، ۵۶ هزار هکتار بارور بوده و خرمای مضافتی با ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۵ هزار هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در استان سیستان و بلوچستان برداشت می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود، اظهار کرد: ۶۱ درصد سطح محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان به کشت نخیلات اختصاص دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های مونسون و طوفان در مناطق جنوبی استان، موجب ترشیدگی و ریزش خرمای نخلستان‌های سیستان‌وبلوچستان شده و قطعاً میزان برداشت خرما کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عبور میزان برداشت خرما از مرز ۵۰ تن – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عبور میزان برداشت خرما از مرز ۵۰ تن – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.