مسوول بهداشت در فلسطین: اسرائیل در حال ایجاد گور جمعی در غزه است

مسوول بهداشت در فلسطین: اسرائیل در حال ایجاد گور جمعی در غزه است

یکی از مسوولان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد سیستم بهداشتی در غزه بر اثر بمباران مستمر در آستانه فروپاشی تقریبا کاملی قرار دارد و تنها قادر است خدمات جزئی ارائه دهد.

به گزارش سقف شیبدار، دکتر «عبداللطیف الحاج» دستیار وزیر بهداشت فلسطین در گفتگو با روزنامه «جمهوریت» ترکیه از تجربه دردناک شخصی خود گفت وقتی که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌اش را بمباران کرد و بر اثر آن همه اعضای خانواده‌اش که با او زندگی می‌کردند یعنی ۵۸ تن بجز دو نوه‌اش به شهادت رسیدند.

وی که پس از این حمله به خانه‌اش، به آنکارا مهاجرت کرده، گفت رژیم صهیونیستی سیستم بهداشتی غزه را به شکل هدفمند مورد حمله قرار می‌دهد. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در معرض حملات عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند. حدود ۸۲ هزار زخمی در غزه هستند و همین مشکلات بخش بهداشتی را متضرر می‌کند.

الحاج از حملات به بیمارستان‌ها گفت و افزود رژیم صهیونیستی مردم را در داخل بیمارستان‌ها با بمب می‌کشد و بعد هم با تانک و بولدوزر آنها را تخریب می‌کند و این بیمارستان‌ها را به گور جمعی تبدیل می‌کند.

دستیار وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد زیرساخت سیستم بهداشتی غزه ویران شده است و به همین دلیل خدمات رسانی بهداشتی تقریبا غیرممکن شده است.

وی توضیح داد تخریب زیرساخت، قطعی برق و آب و کمبود سوخت منجر به شیوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه مانند بیماری‌های تنفسی، اسهال و بیماری‌های کبدی شده است‌.

دکتر الحاج در پیامی به دولت و ملت ترکیه خواستار حمایت از مردم غزه پس از آتش‌بس احتمالی شد و ابراز امیدواری کرد که از طریق اعزام پزشک و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی به این مردم کمک کند.

پایان خبر سقف شیبدار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مسوول بهداشت در فلسطین: اسرائیل در حال ایجاد گور جمعی در غزه است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مسوول بهداشت در فلسطین: اسرائیل در حال ایجاد گور جمعی در غزه است"، کلیک کنید.