کمبود آب مسئله جدی کشور /لزوم استفاده از سامانه‌های آبیاری هوشمند – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

کمبود آب مسئله جدی کشور /لزوم استفاده از سامانه‌های آبیاری هوشمند - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سقف شیبدار، غلامرضا نوری قزلجه در آئین بهره برداری از اولین مزرعه آبیاری هوشمند زیر سطحی کشور در شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون اظهار کرد: امروز شاهد برداشت نی از سطح ۱۲۰ هکتار از اراضی نیشکر کارون که برای اولین بار در کشور از طریق روش آبیاری هوشمند زیر سطحی تولید شده‌اند، هستیم.

وی کمبود آب را یک مسئله‌ی جدی در کشور عنوان کرد و افزود: استفاده بسیار زیادی از آب در بخش کشاورزی داریم و با توجه به اینکه کمبود آب در کشور، باید استفاده از سامانه‌های هوشمند و تحت فشار در دستور کار قرار گیرد.

نوری قزلچه، مزارع کشت و صنعت کارون را این یک نمونه عملی بهره‌مندی از سامانه آبیاری تحت فشار و هوشمند معرفی کرد و ادامه داد: باید از این سامانه‌ها برای مزارع بزرگ استفاده کنیم، زیرا تکالیف اجرایی در این رابطه داریم و رهبر انقلاب بر مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های هوشمند تاکید دارند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در مزارع این شرکت علاوه بر دستیابی به صرفه‌جویی در مصرف آب، خودکفایی در تولید شکر نیز مشاهده می‌شود و تلاش داریم این مهم را به سرانجام برسانیم، این روش‌ها باعث افزایش بازدهی محصولات می‌شوند و با اصلاح روش‌ها شاهد تأثیرات خوبی در تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، کلنگ زنی طرح آبیاری هوشمند برای یکهزار و ۴۰۰ هکتار دیگر از سطح اراضی نیشکر کشت و صنعت نیشکر کارون انجام شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمبود آب مسئله جدی کشور /لزوم استفاده از سامانه‌های آبیاری هوشمند – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمبود آب مسئله جدی کشور /لزوم استفاده از سامانه‌های آبیاری هوشمند – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.