یادگیری گیتار برای کودکان

از کجا گیتار بخریم

به عنوان یک مبتدی، بهتر است خرید از سمساری ها، مغازه های دست دوم فروشی یا جا هایی که با تخفیف گیتار عرضه می کنند را فراموش کنید، مگر این که با شخصی باشید که با تجربه این کار را انجام بدهید. از آن جایی که شما تا به حال هیچ وقت گیتار نخریده اید، ممکن است نتوانید کیفیت و خوب یا بد بودن یک گیتار دست دوم را تشخیص دهید. با توجه به آنچه گفته شد ، یک فروشگاه خرده فروشی آلات موسیقی در نزدیکی خانه یا محل کارتان بهترین گزینه است ؛ همچنین می توانید از یک شرکت معتبر به صورت آنلاین خرید کنید، البته حتما از معتبر بودن سایت یا پیج مطمین شوید.

یادگیری گیتار برای کودکان

گیتار الکتریک در مقایسه یا آکوستیک و کلاسیک

اگر چه انتخاب نوع گیتار به اولویت بندی شما بستگی دارد، اما ما فکر می کنیم که بهترین گیتار برای یک مبتدی گیتار آکوستیک است. گیتار های کلاسیک دسته پهن تری دارند که یادگیری آکورد های گیتار را برای هنرآموزان جوان یا افراد کوچک تر ( از نظر جسمی ) سخت می کند. گیتار الکتریک هم برای نواختن با آمپلی فایر طراحی شده است که هزینه اضافی بر روی دوش تان می گذارد. فقط گیتار های آکوستیک ساده هستند که نیازی به تجهیزات جانبی خاصی ندارند و برای گیتاریست های مبتدی ایده آل می باشند .

وضعیت گیتار

هنگام خرید گیتار باید به نکات زیادی توجه کرد. اگر یک گیتار کاملا جدید بخرید، این مسایل احتمالا نگران کننده نخواهند بود، اما ارزش بررسی دارند. برای بررسی و چک کردن وضعیت گیتار باید مراحل زیر را طی کنید:مثل تصویر زیر به آرامی دست تان را در طول دسته گیتار بالا و پایین ببرید. ساز باید صاف و بدون لبه های تیز یا تراشه باشد.همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است، گیتار را برگردانید و پاشنه آن را بررسی کنید. بین پاشنه و دسته گیتار نباید شکاف یا تَرَکی وجود داشته باشد.مثل تصویر زیر در قسمت جلوی گیتار، خرک را بررسی کنید . یک پیک نازک بین خرک و بدنه گیتار بگذارید تا مطمین شوید که هیچ شکافی وجود ندارد.

نحوه نواختن آکورد های گیتار:برای نواختن آهنگ مورد علاقه تان، باید آکورد های گیتار را یاد بگیرید. برای یادگیری نحوه نواختن هر آکورد از تصاویر و دستورالعمل های زیر استفاده کنید. در تصاویر زیر، دایره هایی که حروف داخل شان دارند، محل قرار دادن انگشتان تان را نشان می دهند (I = انگشت اشاره، M = انگشت وسط، R = انگشت حلقه، P = انگشت کوچک ). علامت X هم سیم هایی که شما نباید بنوازید را نشان می دهد. علامت O هم نشان دهنده سیم هایی است که بدون گرفتن هیچ فرتی نواخته می شوند .

دروس رایگان آموزش گیتار:برای مشاهده بهتر ویدیوها در موبایل، گوشی را افقی نگه دارید. اگر اروری مشاهده کردید بخاطر روشن بودن وی پی ان است. بعد از پخش هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایان می شود.اگر روی دانلود کلیک کردید و ویدیو باز هم پخش شد، بعد از پخش ردن روی علامت سه نقطه پایینش کلیک و گزینه دانلود یا ذخیره را انتخاب کنید. از اینترنت دانلود منجر هم می توانید استفاده کنید. هر درسی مشکل داشت در نظرات اعلام کنید تا سریعا رفع شود یا به پیج منبع مراجعه کنید. ضمنا هر چند وقت یک بار احتمالا دروس به روز می شوند.

افسانه ها و باور های غلط متداول در مورد گیتار.  خرید لباس پلیسی کودکانه ، به والدین فرصتی می دهد تا به کودکان خود ارزش های مربوط به انضباط و تربیت نظامی را آموزش دهند. تصورات غلط زیادی در مورد یادگیری نحوه نواختن گیتار وجود دارد که بسیاری از آن ها مانع از انتخاب و کار با سازی شده است که همیشه آرزوی نواختن آن را داشته ایم .پس از سال ها فعالیت در این صنعت ، دلایل زیادی از افراد مختلف شنیده ام که باعث شده یادگیری نواختن گیتار را به تعویق بیندازند .من دست چپ هستمآموزش موسیقی یکی از بزرگترین هدیه هایی است که والدین می توانند به فرزندشان اعطا کنند.

کودکانی که موسیقی یاد می گیرند تقریبا از هر نظر؛ آکادمیک، هنری و اجتماعی نسبت به دیگران برتری دارند. پس از سال ها آموزش گیتار، این طور متوجه شدم که والدین به اندازه کودک در یادگیری موسیقی او نقش دارند. شیوه های تربیتی فرزند بسیار متنوع و چند نسخه ای هستند که هر کدام تاثیر متفاوتی روی تعهد، علاقه و مهارتی که او نسبت به یادگیری ساز از خودش نشان می دهد، می گذارند. در این مقاله به 7 نکته اشاره می کنیم که کمک تان می کند تا به بهترین پدر نوازنده سبک راک یا جاز در نوع خودتان تبدیل شوید!

نکاتی برای والدین: چطور به کودک کمک کنیم گیتار نواختن را یاد بگیرد؟برای پسر یا دخترتان ساز مناسب تهیه کنید. هیچ چیز سریع تر از سر و کله زدن با ساز هایی که نواختنشان دشوار یا غیرممکن است، کودک را دلزده نمی کند. گیتار های مربوط به کیت آموزشی مبتدی ها را خریداری نکنید. این نوع گیتار ها ممکن است ارزان تر باشند اما در نهایت انگار پول تان را دور ریخته اید زیرا به خاطر صدای بدی که تولید می کنند، در نهایت فرزندتان دیگر با آن ها کار نمی کنند. گیتار های باکیفیت بسیار زیادی در بازار برای مبتدی ها عرضه می شوند که حدود 200 دلار قیمت دارند . برند های یاماها و ایبانز گیتار های فوق العاده ای می سازند.

به یاد داشته باشید که فرزندتان هم باید معلم گیتاری که انتخاب می کنید را دوست داشته باشد . هنگام تصمیم گیری برای انتخاب مربی، حتما خوب تحقیق کنید. یک قانون نانوشته هست که می گوید هر چه برای معلم پرداخت کنید، به شما بر می گردد. بد نیست این را بدانید که بسیاری از نوازندگان بزرگ عملا مربیان ضعیفی هستند، پس نباید فریب خورد! یک مربی خوب ضمن این که باشیوه های جذاب تدریسش کودک را به یادگیری گیتار علاقه مند می کند، برای او الگو هم خواهد بود. بچه ها وقتی سرگرم می شوند، بهتر یاد می گیرند! حتما از ستاره راک کوچکتان بپرسید آیا معلمش را دوست دارند یا خیر. اگر نداشت، این سرگرمی موقت خواهد بود.

کودک تان را مسیولیت پذیر بار بیاورید. تنها راه برای یادگیری نواختن گیتار تمرین است. پسر یا دختر شما هر چقدر هم عاشق گیتار زدن باشد، مطمینا در مورد تمرین با او اختلاف پیدا خواهید کرد. برای فرزندتان برنامه ریزی کنید و اگر به آن پایبند بود به او جایزه بدهید! جایزه محرک خوبی برای ایجاد انگیزه است. هر حسی که دارید را کنار بگذارید ، وظیفه شما به عنوان والدین این است که مطمین شوید فرزندتان تمرین می کند. اگر احساس می کنید که تمرین فرزندتان به یک مسیله بغرنج تبدیل شده، با مربی گیتار او مشورت کنید تا بفهمید چه سیستم تمرینی برایش مناسب است.

توی ، نواختن هر نوع گیتاری رو از ابتدا جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان گیتار نواز حرفه ای شو همه رو انگشت به دهان کن! پوشیدن لباس پلیس آگاهی بچه گانه ، می تواند به کودکان احساس اعتماد به نفس بیشتری  در مقابله با مشکلات بدهد .فرزندتان را تشویق کنید! بچه ها دوست دارند به آن ها گفته شود که کاری را خوب انجام داده اند و در آن ماهر هستند. حتی اگر موقع تمرین صدایی شبیه ناله گربه در حال مرگ از گیتارشان شنیده می شود، به آن ها نشان دهید که از اجرایشان لذت می برید! به نظر می رسد تشویق مداوم آن ها به ضررتان نخواهد بود!

کاری کنید آن ها دایما موسیقی گوش کنند و صدای آن در خانه جاری باشد. وقتی نواختن هنر کودکتان است، گوش دادن به موسیقی می تواند برایش الهام بخش باشد. سلیقه موسیقیایی بچه ها مخصوصا در سنین کودکی شبیه والدینشان می شود. اگر تنها صدایی که از بلندگو ها می آید گفتگوی رادیویی باشد، مسلما کودکتان هم عاشق موسیقی نخواهد شد. از آهنگ هایی که پسر یا دخترتان آن ها را تمرین می کند یک لیست پخش درست کنید و به آن گوش بدهید! بهتر است آهنگی که برای تان آشنا است را حفظ کنید. اگر کودک به طور مداوم به آهنگی گوش کند علاقه مند می شود که آن را بنوازد و به این ترتیب باانگیزه تر خواهد شد.

مرتبا با معلم موسیقی فرزندتان صحبت کنید. این کاری است که معلم باید به هر حال انجام دهد اما اگر این کار را نکرد شما پیش قدم شوید. شما و معلم یک تیم هستید. باید نسبت به بخش هایی که کودک تان در آن مشکل دارد، آگاه شوید تا بتوانید به او کمک کنید تا پیشرفت کند. حتی اگر گوش موسیقیایی خوبی ندارید و تنها وسیله ای که با آن کار کرده اید ضبط صوت است، باز هم می توانید با همکاری مربی به موفقیت فرزندتان کمک کنید.شما هم گیتار یاد بگیرید! درس های گیتار روش خوبی برای ایجاد پیوند بین شما و فرزندتان است. این فقط یک تجربه مشترک که بسیار ارزشمند هم خواهد بود، نیست . کودکانی که در کنار والدین شان نواختن ساز را یاد می گیرند معمولا انگیزه بیشتری دارند و در نهایت سریع تر از پدر یا مادرشان پیشرفت می کنند! مراحل ابتدایی یادگیری ساز همیشه سخت ترین قسمت است، اما سپری کردن آن در کنار فرزندتان کار را خیلی راحت تر می کند. از قبل پیش دبستانی فرزندتان، با هم گیتار یاد بگیرید. هر چه زودتر بهتر!

قطعا شما هم می خواهید از مناسب بودن اندازه گیتاری که کودک تان استفاده خواهد کرد، مطمین شوید. در این بخش اندازه کلی گیتار ها متناسب با سن کودکان را در اختیارتان قرار می دهیم:فرزند شما به قدر کافی برای یادگیری گیتار بزرگ هست؟به نظر ما بهترین سن برای شروع یادگیری گیتار، 9 یا 10 سالگی است. با این حال، بسیاری از کودکان حتی از سنین پایین تر شروع به یادگیری می کنند. لباس سرباز نیرو انتظامی به افراد آگاهی بیشتری در مورد حقوق و تعهدات نیروی پلیس و قوانین امنیتی جامعه بخشیده .کودکان 5 سالی که با گیتار در دست گرفتن گیتار مشکل دارند، شاید با سازی مثل اوکلله بهتر بتواند کار کنند. اگر آن ها اوکلله را خوب کنترل کنند، همیشه و در هر سنی از بزرگسالی می توانند گیتار یاد بگیرند. خوشبختانه گیتار ها در اندازه های مختلفی عرضه می شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری گیتار برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری گیتار برای کودکان"، کلیک کنید.