مردم رستوران و کافه ها را بهتر از مقاصد گردشگری تهران می شناسند
مدیرعامل برج آزادی در گفت وگو با سقف شیبدار؛
مدیر عامل مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی و برج آزادی تهران گفت: آنقدری که امروز مردم شهر تهران، رستوران ها و کافه ها را می شناسند، مقاصد اصلی گردشگری در شهر را نمی شناسند و محله های قدیمی مانند عودلاجان و پامنار، خانه موزه های قدیمی که با قدمت هایی بیش از 400 یا 500 سال در شهر وجود دارند، هنوز ناشناخته مانده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری سقف شیبدار، فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی و برج آزادی تهران، با حضور در غرفه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، با هنرمندان و مسیولین حاضر در این غرفه به دیدار و گفت وگو پرداخت.
هوشیار در گفت وگو با خبرنگار سقف شیبدار، برج آزادی را به عنوان قلب تهران، نماد ایران و بزرگترین میدان شهری پایتخت برشمرد و با اشاره به اینکه این مرکز همه روزه میزبان شهروندان تهرانی و مهمانان داخلی و خارجی است، گفت: میدان آزادی تهران، دروازه ورودی و قدمگاه انقلاب اسلامی و نماد آزادی ملت ایران است و با بیش از چهار موزه سالن آمفی تیاتر و با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و سه گالری میزبان عموم علاقمندان به هنر در شهر تهران است.
وی در ادامه، با اشاره به این که مدتی به عنوان رییس ستاد گردشگری شهر تهران به فعالیت پرداخته، افزود: باید عرض کنم که قد و قامت تهران بسیار بلند است و حتی نسبت به شهر های معروف و مهمی مانند شیراز، اصفهان و کاشان، جاذبه های بیشتری را در خود جای داده است و می توان از 400 مقصد مهم گردشگری در این شهر، به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های تهران یاد کرد.
هوشیار پارسیان، با اذعان به این امر که با وجود چنین ظرفیت هایی مسیولیت بسیار مهمی بر دوش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران قرار دارد، ادامه داد: می توان گفت که این غرفه تقریباً برازنده این ماموریت مهم در استان تهران است.
وی در ادامه با بیان اینکه یک اصل دانشگاهی وجود دارد که می گوید صنعت گردشگری خارجی، زمانی شکل می گیرد که گردشگری داخلی به طور کامل به راه افتاده باشد، اضافه کرد: آنقدری که امروز مردم شهر تهران، رستوران ها و کافه ها را می شناسند، مقاصد اصلی گردشگری در شهر را نمی شناسند و محله های قدیمی مانند عودلاجان و پامنار، خانه موزه های قدیمی که با قدمت هایی بیش از 400 یا 500 سال در شهر وجود دارند، هنوز ناشناخته مانده است.
مدیرعامل مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از این گفت وگو، ظرفیت هایی مانند پل طبیعت، برج میلاد، تمدن ری و اراضی عباس آباد را از مهمترین جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهر تهران برشمرد و با تاکید بر این مفهوم که تهران به عنوان یکی از شهر هایی که نخستین تمدن تاریخی در دنیا را دارد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه صنعت گردشگری در کشور موجب می شود تا فعالان این حوزه یکدیگر را به خوبی بشناسند، پروژه های مشترک با یکدیگر تعریف کنند و در قالب یک زنجیره به هم گره بخورند.
وی در پایان با تاکید بر این امر که از ایجاد یک فضای عمومی برای بازدید توده های مردم در این نمایشگاه می توان به عنوان یکی از دیگر ظرفیت های مهم برگزاری چنین رویداد هایی یاد کرد، تصریح کرد: مردم می توانند در چنین نمایشگاه هایی با دست اندرکاران ظرفیت های گردشگری در کشور ملاقات کنند و با تمامی فعالان در این عرصه از نزدیک آشنا شوند تا به ظرفیت ها و هویت فرهنگی موجود در حوزه گردشگری در کشور دست یابند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مردم رستوران و کافه ها را بهتر از مقاصد گردشگری تهران می شناسند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مردم رستوران و کافه ها را بهتر از مقاصد گردشگری تهران می شناسند"، کلیک کنید.