معجزه شیرکاکایو در ریکاوری ورزشکاران

فهرست بهترین مواد غذایی برای ورزشکاران از سوی متخصصان تغذیه ورزشی برای صبحانه، ناهار و شام بیان شده است.

به گزارش سقف شیبدار، دن بناردوت، متخصص تغذیه تیم المپیک آمریکا می گوید: هر گروه غذایی و هر ویتامینی به شیوه ای خاص به عملکرد ورزشی کمک می کند، از پروتیین برای ریکاوری عضلات گرفته تا آهن که به حمل اکسیژن در گلبول های قرمز خون در سراسر بدن کمک می کند.

در حالی که مقدار زیادی پودر پروتیین و مکمل در بازار وجود دارد که نوید نتایج عالی را می دهند، اما عملکرد خوب ورزشکاران خیلی با خوردن غذاهای مغذی مرتبط است.

لبنیات برای ورزشکاران
 

معجزه شیرکاکایو در ریکاوری ورزشکاران

اغلب گفته می شود لبنیات گاهی مشکلات التهابی، پوستی و معده ایجاد می کنند اما اگر بتوانید با آن کنار بیایید، غذاهای لبنی زیادی وجود دارند که می توانند به عملکرد بدن کمک کنند. به عنوان مثال، شیرکاکایو یک نوشیدنی بسیار مناسب برای ریکاوری است. شیرکاکایو سرشار از پروتیین است که برای ریکاوری عضلات ضروری است و حاوی کربوهیدرات و الکترولیت است.

دن بناردوت، متخصص تغذیه تیم المپیک آمریکا توضیح می دهد که شیر یک نوشیدنی ریکاوری بهینه است، نه فقط به این دلیل که حاوی پروتیین و کربوهیدرات است بلکه به این دلیل که به طور خاص حاوی مقادیر بالایی از اسید آمینه ای به نام “لوسین” است.

پروتیین موجود در شیر نسبت به بسیاری از پروتیین های دیگر کمی لوسین بیشتری دارد.  لوسین یک محرک عضلانی برای پروتیین است و بافت ها را تحریک می کند تا مواد مغذی بیشتری را جذب کنند.

سایر غذاهای لبنی نیز می توانند منابع عالی پروتیین باشند. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، یک فنجان دلمه پنیر کوچک حاوی 25 گرم پروتیین و ماست یونانی حاوی حدود 12 گرم پروتیین در هر ظرف 150 گرمی است. برخی از ماست های یونانی می توانند حاوی 20 یا 30 گرم پروتیین در یک فنجان کوچک باشند.

لبنیات همچنین حاوی کلسیم است که یک ماده معدنی است که به ساخت و بازسازی استخوان کمک می کند. دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی می تواند به پیشگیری از آسیب های ورزشی مرتبط با استخوان کمک کند.

پروتیین گوشتی و غیر گوشتی

ورزش کردن باعث ایجاد پارگی های کوچک در فیبرهای عضلانی می شود که باید با کمک پروتیین بازسازی شوند. علاوه بر محصولات لبنی، محصولات گوشتی و غیر گوشتی و همچنین  مکمل های پروتیینی زیادی در این زمینه وجود دارند.

متخصص تغذیه تیم المپیک آمریکا در ادامه توضیح خود آورده است: من غذاهای کامل را توصیه می کنم. پودرهای پروتیین و سایر مکمل ها برای مواقعی هستند که به غذا دسترسی ندارید یا در حال حرکت هستید و در جاده حضور دارید.

تخم مرغ، گوشت بدون چربی مانند مرغ و ماهی، شیر و ماست به عنوان گزینه های پروتیینی مهم توصیه می شوند. 

پایان خبر سقف شیبدار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معجزه شیرکاکایو در ریکاوری ورزشکاران" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معجزه شیرکاکایو در ریکاوری ورزشکاران"، کلیک کنید.