فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور

فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار پایگاه اورژانس در کشور گفت: ستاد خدمات سلامت نوروزی با فرماندهی وزیر بهداشت تشکیل شده و نظارت دقیق بر امر خدمت رسانی در این ایام وجود دارد.

به گزارش سقف شیبدار، دکتر سید محمد پورحسینی در بازدید از بیمارستانهای شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون افزود: وزیر و معاونان وی در طول این ایام از اکثر مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار کرد: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارتخانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی، حوزه درمان و غذا و دارو در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و 200 پایگاه اورژانس 115 با پنج هزار و 700 دستگاه آمبولانس افزود: حدود 26 هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاههای سلامت نوروزی مشغول ارایه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

پورحسینی همچنین از تیم های بهداشتی که نظارت و بازدید مداوم از اماکن، رستوران ها و اقامتگاهها را عهده دار هستند و همچنین کارکنان بهداشتی مستقر در مرزها که با انجام تست های لازم جهت پیشگیری از طغیان و شیوع بیماریها تلاش می کنند، قدردانی کرد.

به گزارش وبدا، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از هزار بیمارستان با 146 هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: از تاریخ 25 اسفند ماه تعداد 655 هزار و 194 تماس با اورژانس 115 برقرار  و منجر به انجام 197 هزار ماموریت شده است.

پورحسینی افزود: از 28 اسفند تاکنون تعداد دو میلیون و 900 هزار مراجعه به اورژانس های کشور داشتیم که دو میلیون و 385 هزار نفر به صورت سرپایی و 500 هزار نفر هم بستری شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین 123 هزار عمل جراحی هم در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.

مشاور وزیر بهداشت، وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسیولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

پایان خبر سقف شیبدار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت بیش از 3000 پایگاه اورژانس در کشور"، کلیک کنید.