شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند

شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند

وی همچنین گفت: فلسطین شایسته عضویت کامل در سازمان ملل است.

عمرو اضافه کرد: منازعه فلسطینی اسراییلی از حد و مرزهای فلسطین و اسراییل عبور کرده و به دیگر مناطق کشیده شده است.

وی گفت: شورای امنیت امروز لازم است برای واداشتن اسراییل به توقف جنگ و ورود کمک های بشردوستانه به غزه مداخله ای فوری داشته باشد.

عمرو خاطرنشان کرد: اسراییل و کشورهای حامی آن کاملا در برابر حجم گسترده ویرانی ها در غزه مسیول هستند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است بامداد جمعه پیش نویس قطعنامه ارایه شده از سوی کشورهای عربی مبنی بر اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را به رای بگذارد.

پیشتر روز سه شنبه یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل که درخواست عضویت کامل فلسطین را بررسی می کند، نتوانست به اجماعی در این زمینه دست یابد.

گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارایه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رییس دوره ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دایمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال 2011 برای عضویت دایمی در سازمان ملل درخواست داده بود اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دایمی باقی بماند.

قطعنامه مذکور، برای تصویب نیازمند رای مثبت 9 کشور از مجموع 15 عضو این شوراست، مشروط به آنکه هیچ کدام از کشورهای دارای حق وتو با آن مخالفت نکنند.

آمریکا اعلام کرده است به این پیش نویس رای مخالف خواهد داد و تلاش می کند برخی از 10 کشور مذکور را به امتناع از رای مثبت به آن، اقناع نماید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند"، کلیک کنید.