روابط فرهنگی ایران و عراق باید به عالی ترین سطح برسد

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سفری رسمی به عراق، وارد بغداد شد و مورد استقبال علاء العلاق، مدیر کل روابط فرهنگی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، قرار گرفت.

به گزارش سقف شیبدار، حجت الاسلام ایمانی پور در بدو ورود به بغداد اظهار کرد: این سفر فرصتی مغتنم برای گفت وگو و تبادل نظر با مقامات عراقی در خصوص توسعه روابط فرهنگی و هنری دو کشور است.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد فرصت های جدید برای همکاری در این حوزه هستیم و امیدواریم این سفر به تقویت هرچه بیشتر مناسبات فرهنگی بین ایران و عراق بیانجامد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با اشاره به حادثه ی سانحه ی هوایی رییس جمهور ایران و همراهانش، گفت: ملت عراق در این غم بزرگ در کنار مردم ایران  ایستاد و مراتب همدردی خود را به خانواده های داغدار و مردم این کشور ابراز داشت.

ایمانی پور در ادامه تاکید کرد: همانطور که روابط سیاسی ایران و عراق در سطح عالی قرار دارد، روابط فرهنگی دو کشور نیز باید به این سطح ارتقا یابد. توسعه روابط فرهنگی با عراق از جمله اولویت های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و ما در این راستا تلاش های خود را ادامه خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: توسعه روابط با کشورهای همسایه  مطالبه رهبر معظم انقلاب است و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در صدد اجرایی سازی این سیاست هستیم.

علاء العلاق، مدیر کل روابط فرهنگی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به حجت الاسلام ایمانی پور، اظهار داشت: ایران و عراق دو کشور همسایه نیستند، بلکه یک خانواده واحد هستند. مشترکات فرهنگی دو کشور ریشه در تاریخ دارد و ما باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه روابط فرهنگی خود استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به وجود آرشیوهای تاریخی غنی در دو کشور، گفت: همکاری در زمینه تبادل و حفظ این آثار ارزشمند می تواند زمینه ساز گسترش روابط فرهنگی ایران و عراق باشد.

در این سفر، حجت الاسلام ایمانی پور با مقامات فرهنگی و مذهبی عراق دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

همچنین برنامه هایی برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی این کشور پیش بینی شده است.

روابط فرهنگی ایران و عراق باید به عالی ترین سطح برسد

پایان خبر سقف شیبدار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روابط فرهنگی ایران و عراق باید به عالی ترین سطح برسد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روابط فرهنگی ایران و عراق باید به عالی ترین سطح برسد"، کلیک کنید.