فلنج گلودار جوشی (Welding Neck Flange) چیست؟

فلنج گردن دار جوشی که به آن Welding Neck نیز گفته شده و به اختصار با WN نمایش داده می شود، دارای شکل مخروطی می باشد. یکی از پرکاربردترین انواع فلنج می باشد که در خطوط پایپینگ برای اتصال انواع لوله ها و اتصالات به یکدیگر و اتصال انواع تجهیزات استفاده می شود.

مشخصات تماس با کارشناسان پایپ تهران

پایپ تهران به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های بازرگانی کشور از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف تأمین، تجهیزات و تاسیسات صنعتی و ساختمانی آغاز نمود و در بیش از دو دهه فعالیت خود توانست بخش وسیعی از نیازمندی‌های صنایع مختلف کشور از قبيل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان، صنایع غذایی

آدرس تهران ،چهار راه گلوبندک خیام شمالی روبروی دادگاه جرائم اقتصادی پلاک928 (بازار تهران)
تلفن1 2155699825
تلفن2 2155699826
تلفن3 2155610448
تلفن4 2155610449

فلنج گلودار جوشی (Welding Neck Flange) چیست؟

از فلنج گلودار FAD در مواردی مانند پمپ ها، ولو ها و یونیت های پالایشگاهی مانند برج های تقطیر، مخازن، جدا کننده ها، فیلتراسیون ها و غیره استفاده می شود. فلنج های گلودار جوشی در سایز ها و با متریال های مختلف در انواع زیر در پایپ تهران قابل ارایه می باشد:

  • فلنج گلودار فورج فولادی ASTM A105
  • فلنج گلودار فورج فولادی ASTM A350
  • فلنج گلودار فورج فولادی ASTM A694
  • فلنج گلودار فورج استنلس استیل ASTM A182 F304
  • فلنج گلودار فورج استنلس استیل ASTM A182 F316
  • فلنج گلودار فورج استنلس استیل ASTM A182 F321
  • فلنج گلودار فولادی PN
  • فلنج گلودار فولادی ST37
  • فلنج گلودار فولادی ST52
  • فلنج گلودار چدنی ریخته گری

مشخصات فنی فلنج گردن دار جوشی

گلوی فلنج گلودار به شکل مخروطی شکل می باشد و قطر آن در قسمت انتهایی به اندازه قطر لوله بوده و لبه انتهای گلوی این فلنج ها به علت نوع اتصالشان که به صورت لب به لب (BW) است، به صورت پخ می باشد. فلنج های گردن دار جوشی به واسطه نوع طراحی مخروطی شکل آن در محل اتصال باعث توزیع تدریجی نیرو های فشاری در امتداد خط انتقال آن از لوله به قاعده فلنج می گردد. همچنین تحمل فشار، دما و تنش های بالا این امکان را فراهم می سازد که از این فلنج در خطوط مختلف اعم از فشار بالا یا پایین استفاده شود.

این فلنج ها در انواع RF، FF و RTJ و در کلاس های 150، 300، 600، 900، 1500 و 2500 و بر اساس استاندارد ASME-B16.5 در سایز های ½ تا 24 اینچ و بر اساس استاندارد ASME-B16.47 برای سایز های 26 اینچ و بالاتر در دو نوع سری A و سری B تولید می شوند که تفاوت این دو در ضخامت و میزان مقاومت آن ها می باشد که در فلنج های سری A (Series A) بالاتر بوده و فلنج های سری B (Series B) با استاندارد معادل API605، وزن، ضخامت و مقاومت پایین تری دارند.

کد شناسایی جنس فلنج گردن دار جوشی

    A105: Carbon Steel (CS)

    A350 Gr.LF2: Low Temperature Carbon Steel (LTCS)

    A182 Gr.F11: Alloy Steel (AS)

    A182 Gr.F304/F316: Stainless Steel (SS)

فلنج FAD

کارخانه ایتالیایی FAD در سال 1961 تاسیس گردید . این شرکت تولید کننده قطعات فورج بوده و تولیدات این شرکت شامل فلنج در بازار داخل ایران مصرف زیادی دارد این شرکت جزو وندور لیست شرکت نفت و گاز بوده و دارای کیفیت بالا می باشد. فولاد ماهان با دارا بودن استوک کاملی از فلنج FAD در انبار تهران به عنوان یک سورس مطمعن جهت تامین فلنج FAD به شمار می آید.

تامین انواع  فلنج فورج با استانداردASME B16.5  شامل:

    فلنج گلودار WENDING NECK FLANGES

    فلنج اسلیپ آن SLIP ON FLANGES

    فلنج کور BLIND FLANGE

    فلنج دنده THREADED FLANGE

    فلنج ساکت  SOCKET WELD FLANGE

متریال قابل تامین شرح ذیل می باشد:

    ASTM A105

    ASTM A182 F11

    ASTM A182 F22

    ASTM A182 F304/304L

    ASTM A182 F316/3016L

    ASTM A182 F321

    ASTM A350 LF2

استاندارد تولید فلنج ها به شرح ذیل می باشد :

  • ½” TO 24” ASME B16.5
  • 24” TO 56” ASME B16.48
  • ASME B16.47
  • API 590

استاندارد نوع اتصال:

  • اتصال ساکتی: Socket weld ASME B16.11
  • اتصال رزوه ای: Threaded ASME B1.20.1
  • اتصال جوشی: Butt weld ASME B16.25

انواع فلنج کور

انواع فلنج BLIND برای کاربری های مختلف را می توان بر اساس جنس و بر اساس فشار کاری و کلاس کاری بر حسب دو استاندارد DIN 2527 و استاندارد ASME B16.5, ASME B16.47 دسته بندی کرد.

فلنج کور فولادی

فلنج کور فولادی بیشتر از دو جنس A105 یا ST37 با دو روش فورج و ریخته گری در کلاس 150 تا 2500 مطابق استاندارد ASME B16.5, ASME B16.47 و برای فلنج های PN6 تا PN40 مطابق DIN2527 طراحی و تولید می شوند.

فلنج کور استیل

فلنج BLIND با جنس استیل با گرید های مختلفی مثل مثل 304,316,3016L و غیره برای کاربری های مختلف صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد ابعادی این محصول همانند مدل فولادی مطابق دو استاندارد ASME و DIN برای شیرآلات کلاس یا PN کاربرد دارد.

فلنج جوشی کور که نام دیگر آن فلنج لوله کور نیز می باشد .یک دیسک صفحه فولادی است که جهت مسدود کردن مسیر عبور سیال در انتهای خطوط پایپینگ مورد استفاده قرار میگیرند. فلنج های کور نسبت به تمام فلنج های موجود فشار بیشتری را تحمل میکنند . در مکان هایی که دمای سیال و تنش یکی از فاکتورهای بسیار مهم بشمار میرود بجای استفاده از فلنج کور BLIND به تنهایی از ترکیب فلنج کور و فلنج گلودار W.N FLANGE استفاده میشود. به این دلیل که فلنج گلودار به دلیل دارا بودن گردن باعث کاهش فشار و بالا رفتن مقاومت ، می شود.

فلنج کور جوشی

فلنج کور جوشی در اصل یک دیسک صفحه ای مانند فولادی میباشد که برای مسدود کردن مسیر و خطوط در انتهای خطوط پایپینگ مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه عملکرد فلنج کور به این شکل است که با استفاده از پیچ و مهره لوله را و سایر تجهیزات متصل می کند و یک سیستم لوله کشی ایجاد می کند، اتصال آن با لوله های فلزی به صورت جوشی می باشد.

نکته برتری این نوع فلنج ها مقاومت بالای آنها به نسبت فلنج های دیگر میباشد.

در محل های با فشار بالا میتوان به جای فلنج های کوراز فلنج های گلودار به همراه فلنج کور استفاده نمود.

کاربرد فلنج کور جوشی

فلنج کور معمولا در خطوط لوله و صنایع مختلف، لوله کشی و خطوط آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد. در بیشتر اوقات برای مسدود کردن خطوط لوله در تعمیرات و جابه جایی ها استفاده میشود و همچنین در طول لوله کشی در انتهای خط فلنج کور نصب میگردد.

فلنج های جوشی در شرایطی که فشار کاری متوسط و بالا باشد و کنترل نشتی سیال نیز حایز اهمیت باشد مورد استفاده قرارمیگیرد. بدون وجود فلنج کور در صورتی که جریان آب برقرار باشد،  تعمیر مجدد  و نگهداری مداوم یک خط لوله غیرممکن است، مگر اینکه جریان آب در انشعاب مورد نظر برای تعمیر کاملا قطع گردد، همچنین نصب فلنج کور تعمیر و تعویض مقطعی را آسانتر میکند.

به وسیله فلنج کور لوله ها و شیرآلات فلنج دار و شیرآلات چدنی میتوانند در هر نقطه از جهان مونتاژ شده و به محل کار ارسال شوند و براحتی در محل مورد نیاز نصب و تعمیر انجام گردد. فلنج های کور از نظر فشار داخلی و بار بر روی پیچ ها مخصوصاً در اندازه های بزرگتر نسبت به تمام فلنج های دیگر، تحت فشار بیشتری قرار می گیرند.

تفاوت فلنج کور با انواع دیگر فلنج ها دراین است که فلنج ها هیچ سطح بازی برای عبور مایعات ندارند. کاربرد فلنج کور زمانی است که میخواهیم در وسط خط لوله کشی یک اضافه کنیم دو طرف خط لوله را با فلنج کور مسدود میکنیم و به اجرای عملیات میپردازیم.

انواع فلنج کربن استیل FAD ITALY بر اساس نوع آن شامل :

  • فلنج گردن دار استیل(گلودار) (فلنج گردن دار کربن استیل) WELDING NECK FLANG
  • فلنج لبه دار (LAP JOINT FLANGE)
  • فلنج اسلیپون (فلنج خوابیده) SLIP ON FLANGE
  • فلنج کور (BLIND FLANGE)
  • فلنج پیچی (SCREWED FLANGE)
  • فلنج کاهنده و افزاینده (REDUCED FLANGE & INCREASER FLANGE)
  • اریفیس فلنج (ORIFACE FLANGE)
  • فلنج ساکتی استیل (فلنج ساکتی کربن استیل) SOCKET WELD FLANG
  • فلنج تخت فولادی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فلنج گلودار جوشی (Welding Neck Flange) چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فلنج گلودار جوشی (Welding Neck Flange) چیست؟"، کلیک کنید.