چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی/ برخی تصمیمات عرصه نمایش احساسی بود!

مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست خبری مطرح کرد؛

چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی برخی تصمیمات عرصه نمایش احساسی بود!

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی به مواردی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری سقف شیبدار، نشست خبری حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی و تجلیل از خبرنگاران تئاتر در دفتر موسیقی معاونت هنری برگزار شد. 

نیلی با تبریک روز خبرنگار گفت: اواخر اردیبهشت قرار شد در مرکز هنرهای نمایشی فعالیت خود را آغاز کنم، پیش از این خیلی جاها را تجربه کردم تا به اینجا رسیدم، براساس این چرخش احساس کردم به خوبی از عهده  لیت مسئولیت بر می‌آیم. فکر می‌کنم شناختم از عرصه تئاتر خوب بود. 

وی در ادامه افزود: اداره کل هنرهای نمایشی شوراهایی دارد که سه دهه قدمت دارند، شاید همه این شورا و آیین نامه‌ها نیاز به بازنگری دارد، الان در موقعیتی هستیم که با آیین و‌ مقررات حتی چند سال پیش هم نمی‌توان کار کرد. باید نسبت به برخی از این آیین نامه‌ها تاملی کرد، امیدوارم بزودی به فرایندهای جدیدی برسیم.

وی اظهار داشت: جامعه نمایش کشور از حضور برخی هنرمندان رنج می‌برد، براین اساس با رفاقت شروع به صحبت کردیم ، البته ما در ادامه مسیر رئیس جمهور را از دست دادیم، باز هم اعلام می‌کنم که درب اتاقم به روی همه هنرمندان باز بود. 

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه در بحث جشنواره‌ها باید بگویم هر سال مشکل زمان وجود داشت، امسال چهار جشنواره فجر، عروسکی، کودک و خیابانی مریوان را در پیش داریم ، براین اساس با مشورت به دبیران جشنواره ها رسیدیم و همه فراخوان ها ارائه شده و کارها جلو می‌رود، گفت: یکی از اولویت‌های من استان‌ و عرصه تئاتر است، چرا که خیلی بزرگان ما برآمده از تئاتر استانی هستند، در عرصه مالی و ظرفیت یابی هم  نیاز به یک بازنگری داریم که برای ما هم مهم است.  

وی با بیان اینکه الان یکی از مطالبات هنرمندان تئاتر شهر است، گفت: امیدواریم بزودی مدیریت تئاتر شهر معرفی شود و ازاین وضعیت دربیاد، اما نگاه من این است که تئاترشهر رویه اشتباهی داشت، جلساتی با آقای طاهری گذاشتیم اما بنا به دلایلی مسئولیت ایشان سلب و الان تئاتر شهر کار خود را جلو می‌برد و بنظرم همه ما باید جایگاه تئاتر شهر را باهم درست کنیم.

وی در ادامه افزود: بودجه تئاتر براساس سال ۷۸، به قیمت دلار باید ۶۰۰میلیارد باشد، اما نیمی از آن هم نیست، امیدوارم دولت جدید نگاه خوبی به این عرصه داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی/ برخی تصمیمات عرصه نمایش احساسی بود!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چالش‌های گذشته تاکنون هنر‌های نمایشی/ برخی تصمیمات عرصه نمایش احساسی بود!"، کلیک کنید.