تلفات تصادفات برون شهری و روستایی زنجان 13.5 درصد کاهش دارد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

تلفات تصادفات برون شهری و روستایی زنجان 13.5 درصد کاهش دارد - خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سقف شیبدار، اعظم محمدی اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش 13.5 درصدی تلفات تصادفات رانندگی برون شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بوده ایم.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری زنجان خاطرنشان کرد: تعداد تلفات جاده ای استان در حوزه برون شهرری 13 درصد و در بخش روستایی 16.7 درصد کاهش داشته است.

محمدی افزود: از کل تلفات رانندگی 186 نفر در تصادفات رانندگی برون شهری و 25 نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در آزادراه ها، سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشترین عامل حوادث در جاده های اصلی و فرعی در استان را به خود اختصاص داده است، گفت: علاوه بر اقدامات در زمینه ایمنی راه و خودرو، فرهنگ سازی از طرق مختلف بویژه رسانه ملی و فضای مجازی، یقیناً تاثیرات مثبتی در رعایت قوانین رانندگی و کاهش تصادفات خواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه حتی وجود یک فوتی در تصادفات هم تاثر برانگیز است، اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار منتشر شده پزشکی قانونی که مربوط به آمار 9 ماهه سال 1402 است، استان زنجان در رتبه دوم کشوری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: اقداماتی از قبیل ممیزی راه ها، برگزاری جلسات تحلیل تخصصی تصادفات جاده ای در شهرستان ها با اولویت نقاط دارای افزایش تصادفات و ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر با اقدامات آموزشی و توزیع اقلام به صورت هدفمند نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تلفات تصادفات برون شهری و روستایی زنجان 13.5 درصد کاهش دارد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تلفات تصادفات برون شهری و روستایی زنجان 13.5 درصد کاهش دارد – خبرگزاری سقف شیبدار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.